About me

My photo
Parit Buntar!, Penang, Malaysia
Bathroom singer,engineer to be,Bachelor of Polymers Engineering(USM),Ex-KMPPian (batch 2011/2012),Ex-SMK SBP(2006-2010), Kalau rasa plastik abadi jangan muncul depan aku. email: zara_madinah@yahoo.com.my

Saturday, 16 May 2015

Aturan.



Menyukai seseorang itu boleh bawa dua maksud, Satu, membahagiakan. Dua, menjahanamkan. Kau pilih.

Soal hati. Tak pernah sudah.
Kita yang leka dengan dunia.
Kita.
Bukan orang lain.
Kita.
AturanNya dah ada.

AzimahYusoff

Thursday, 7 May 2015

Pendosa Tanpa Noktah.

Assalamualaikum.
Masih jelas pertanyaan seorang hamba Allah ni.
"Kau rasa kau layak dengan orang baik macam dia?"
Tersentak.
Mulanya marah menguasai diri. Tapi bila fikir balik. Tak sungguh orang tak kata. :)
Mungkin aku yang kena belajar terima pendapat orang. Asyik nak ikut kepala angin sendiri susah jugak. 
Ntah.
Tak pernah terlintas pun layak. Sebab aku dan dia berjarak berbatu akhlaknya.
Aku masih baiki diri. Aku masih sendiri lawan nafsu di hati. Aku masih sendiri mencari apa yang perlu ada untuk "nanti".
Apa mungkin manusia pendosa macam aku layak dengan orang sebaik dia?

Masih banyak yang perlu di baiki. Terlalu banyak.
Lopong dosa merata.
Lopong keji penuh di dada.
Terlalu banyak. 

Azimah Yusoff