About me

My photo
Parit Buntar!, Penang, Malaysia
Bathroom singer,engineer to be,Bachelor of Polymers Engineering(USM),Ex-KMPPian (batch 2011/2012),Ex-SMK SBP(2006-2010), Kalau rasa plastik abadi jangan muncul depan aku. email: zara_madinah@yahoo.com.my

Saturday, 22 December 2012

Tepuk Dada Tanya Iman

Assalamualaikum.
Aku masih dalam keadaan terkejut ni! tadi aku saja tengok fb kawan-kawan sekolah dulu.Dalam banyak-banyak tu ada sorang dua yang meruntun qalbu aku.Aku bukan nak dedahkan aib depa cuma aku rasa terkejut sebab sorang kawan perempuan aku dah pakai tatu kat tangan.Tatu naga.Dulu dia ok baik tak pernah buat masalah.Sorang lagi kerja kat kelab.Ya Allah, maafkan aku kerana tidak mampu menjadi kawan yang baik untuk membimbing mereka.Menitik air mata aku bila tengok semua berubah.Aku percaya manusia boleh berubah jika diberi peluang dan ruang.

ungkapan aku untuk kamu ya sahabat:
"Jadilah kamu seorang yang matang.Yang mampu disegani dan hormati.
Tamatlah pada sikap yang ingin bergembira kerana ia bakal mengundang kesedihan kelak.
Ya ALLAH ingatkanlah kami agar tidak terus lalai"
 
  
semoga kita di beri hidayah dan peluang untuk membetulkan segala kesalahan



p/s:mungkin aku patut cuba jadi kawan yang lebih baik

yang benar
cikcikedis

 

2 comments:

  1. ishhh bahayanya...kena jaga iman betul2 ni. jangan mudah terpengaruh dengan kawan2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. in sha Allah..semoga semunya berubah ke arah yg lbh baik.. :D

      Delete